بحث مخصص

الاقسام

كلمات اغنيه مشينا



1_ قرب تعالى

قرب تعالى قرب شوف
ياللى هواك فى العين مكشوف
ليه تستخبه طاب طل حبه
دا احنا الاحبه فى وسط الوف
قرب تعالى دا منى عينى
توصل لضمة دراعينى
ارعاك وقلبك يراعينى
بس انت قرب تلاقينى
تلاقينى جى لك ملهوف
قرب تعالى قرب شوف
ياللى هواك فى العين مكشوف
ليه تستخبه طاب طل حبه
دا احنا الاحبه فى وسط الوف
قرب تعالى وايه باقى
غيركلمه منك وتلاقى
اشواق ووصلت اشواقى
اوراق وعضيت اوراقى
احاسيس وحروف
قرب تعالى قرب شوف
ياللى هواك فى العين مكشوف
ليه تستخبه طاب طل حبه
دا احنا الاحبه فى وسط الوف

2_ حبيت

حبيت حبيتك من بين الناس
حسيت حسيتك اجمل احساس
وكان هواك دا مكتوب لى من قبل ما اكون
ساكن جوايا وحواليا مترح ما باكون
والدنيا ان كانت هاتخدنى
حبك جوايا هايسندنى
ولا ولا حاجه ها تقدر تبعدنى
دا احنا عشقنا وعشقنا خلاص
جينا بشوقنا من غير حراس
وعشقنا خلاص
وكان هواك دا مكتوب لى من قبل ما اكون
ساكن جوايا وحواليا مترح ما باكون
دا احنا عشقنا وعشقنا خلاص
جينا بشوقنا من غير حراس
وعشقنا خلاص
اول ما عنيكى ناديتنى ودتنى بعيد ولاقيتنى
طاير بجناح فى سمايا
طاير وهواكى هوايا
عايش اجملها حكايه
يحكوها فى ميت كراس
وكان هواك دا مكتوب لى من قبل ما اكون
ساكن جوايا وحواليا مترح ما باكون
دا احنا عشقنا وعشقنا خلاص
جينا بشوقنا من غير حراس
وعشقنا خلاص
تانى وتانى اللى انت هواكى رمانى
وتانى تانى تانى باقولهالك تانى
لا انا قد الشوق وايامه
ولا سهر الليل وهيامه
انا قلبى رسم احلامه
وسقاها وفى واخلاص
دا احنا عشقنا وعشقنا خلاص
جينا بشوقنا من غير حراس
وعشقنا خلاص
وكان هواك دا مكتوب لى من قبل ما اكون
ساكن جوايا وحواليا مترح ما باكون
دا احنا عشقنا وعشقنا خلاص
جينا بشوقنا من غير حراس
وعشقنا خلاص

3_ تعرفي

تعرف تعرف تعرفي
تعرفى قلبى انا ليه صفى
علشان لفيت الكون ما لقيت
لا ملاك زيك ولا قلب وفى
تعرفي تعرفي تعرفى
تعرفي قلبى انا ليه صفى
ياما
ياما حكايات مرت جنبى ياما ياما
ياما
وعيون بتدارى وبتخبى ياماياما
وعرفتك عرف الشوق قلبى
ولا غير اشواقى بتلعب بى
عرفك بتحبى بلاش تحلفى
تعرفى تعرفى قلبى انا ليه صفى
لا فراق ولا خوف يخدك منى لالا
ولا شئ فى العالم يحرمنى لالا
من ضى عنيكى اللى ساكنى
نسانى جراح قلبى وخدنى
طيرى بجناحين الشوق
الشوق رفرفى
تعرفى تعرفى قلبى انا ليه صفى
علشان لفيت الكون ما لقيت
لا ملاك زيك ولا قلب وفى

4_ مشينا

مشينا وقولنا
هاننسى وادينا
فى همسه رجعنا تانى لبعضينا
اه يا حبيبى
خدتنى بعيون كلها احساس
ولاقتنى باعيش يا اعز الناس
وصلنا لحد السما واكتير
والشوق فى العين بينا بيكتير
وادينا مشينا
مشينا وقولنا
هاننسى وادينا
فى همسه رجعنا تانى لبعضينا
اه يا حبيبى
خدتنى ونسيت الدنيا معاك
وانا كنت خلاص قربت انساك
خدتنى كده ابعد ما انا بحلم
ودتنى لفين الله اعلم
وادينا مشينا
مشينا وقولنا
هاننسى وادينا
فى همسه رجعنا تانى لبعضينا
اه يا حبيبى
خدتنى ومشينا الايد فى الايد
من بعد سنين عشناها بعيد
وعدتنى طول ما احنا بنعشق
مش ممكن شئ بينا يفرق
وادينا مشينا
مشينا وقولنا
هاننسى وادينا
فى همسه رجعنا تانى لبعضينا
اه

5_ حاضر

حاضر موافق انى اعيش الليل
واطلع معاكى من المسا للنور
لكن فى لحظه ما الامل هايكون
والمح فى قلبك اى شئ بيخون
هاهدم امال الجى والحاضر
حاضر
هاشيلك حمل مختاره
وانا قد بكره وقد مشواره
وان طال عذابى فى شوقى لنهاره
مكتوب اعدى لجنتى فى ناره
حاضر موافق انى اعيش الليل
واطلع معاكى من المسا للنور
لكن فى لحظه ما الامل هايكون
والمح فى قلبك اى شئ بيخون
هاهدم امال الجى والحاضر
حاضر
هاضيع حزن ماضيكى
وهارد حلمك تانى لعنيكى
واهديكى قلبى وروحى وافديكى
وارضى بنهايه عمرى فى ايديكى
حاضر موافق انى اعيش الليل
واطلع معاكى من المسا للنور
لكن فى لحظه ما الامل هايكون
والمح فى قلبك اى شئ بيخون
هاهدم امال الجى والحاضر
حاضر

6_ حتنسي روحك

ولا ولا ولا
وهاتنسى روحك ولا
ولا ولا ولا ايه
مجروح وجانى
قلبك بكى لى
قلبى الحنين صعب عليه
ولا ايه
ولا ولا ولا
وهاتنسى روحك ولا
ولا ولا ولا
سنين بتتعلم منى
ازاى يكون لك قلب كبير
طغلط وتجرح تالمنى
واما كبيرت عرفت تطير
رميت وقلبى قدرت عليه
مجروح وجانى
قلبك بكى لى
قلبى الحنين صعب عليه
ولا ايه
ولا ولا ولا
وهاتنسى روحك ولا
ولا ولا ولا
هاتنسى روحك لا فكر
ان كنت ناوى هاتجرحنى
دا انا قلبى على بعدك يقدر
مهمنيش فى الهوى لايمين
مش كل طير فى الهوى يميل
مجروح وجانى
قلبك بكى لى
قلبى الحنين صعب عليه
ولا ايه
ولا ولا ولا
وهاتنسى روحك ولا
ولا ولا ولا

7_ مواعداني

موعدانى وطال الانتظار وفايتانى وفى القلب نار
بحلم يعود النهار ويلقاكى مواعدنى
موعدانى وانا المشتاق
فى ليالى الغربة بناديكى
وضاع عمرى فى ليل وفراق
فى حلم عشقته فى عينيكى
ومن غيرك اعيش انا ليه ومن غيرك لوحدى باموت
بحلم يعود النهار ويلقاكى موعدانى
سنين ضاعت فى لهفة وشوق
بدوق فى المر حرمانى
مافيش غيرى مافيش
مخلوق هيتحمل علشانى
ومن غيرك اعيش انا ليه ومن غيرك لوحدى باموت
بحلم يعود النهار ويلقاكى موعدانى

8_ هاعلمك

هاعلمك تنسى هوايا
واختار لقلبى حبيب تانى
واعلمك ازاى تنسى
ان كنت تقدر انسانى
ها اعلمك
ياللى الهوى وخدك
ياللى العيون سحراك
خليك هناك عندك
ما اقدرش اعيش فى هواك
هاعلمك تنسى هوايا
واختار لقلبى حبيب تانى
واعلمك ازاى تنسى
ان كنت تقدر انسانى
ها اعلمك
ها احلم واعيش بعدك
ياللى الغرور خلاك
تعرف تخون وعدك
وتعيش جريح بهواك
هاعلمك تنسى هوايا
واختار لقلبى حبيب تانى
واعلمك ازاى تنسى
ان كنت تقدر انسانى
ها اعلمك
دا انا مستحيل ارجع
نفس الطريق والقاك
يوم ماابتديت تخدع
يوم ماابتديت انساك
هاعلمك تنسى هوايا
واختار لقلبى حبيب تانى
واعلمك ازاى تنسى
ان كنت تقدر انسانى
ها اعلمك

9_ كلة الادي

كله الا دى لا ماتقوليهاش
قلبك رضى بالحب وعاش
لو تعندى انا ماقبلهاش
كله الا دى لا ماتقوليهاش
قلبك رضى بالحب وعاش
كله الا دى ياللى هواكى
عدى وهدى على شباكى
عودنى عليه اسهر لياليه
وانا اعمل ايه لو ليله ماجاش
كل الا دى لا ماتقوليهاش
قلبك رضى بالحب وعاش
كل الا دى لو يرضيكى
لو تبعدى مستنيكى
من غير لا هموم
ولا عند ولوم
وان ضعنا فى يوم يبقى ما عشناش
كل الا دى لا ماتقوليهاش
قلبك رضى بالحب وعاش
لو تعندى انا ماقبلهاش
كله الا دى






ليست هناك تعليقات:

الاقسام

محمد فؤاد 2010