بحث مخصص

الاقسام

> كلمات البوم :: قلبي وروحي وعمري




1_ يلا هوا

يلا هوا يلا شوق يلا عشق ويلا حب
يلا هوا يلا شوق كله يفرح كله يحب

امبارح ودعنا وروح مش جاي ومش راجع
تعالى يا حبيبي نطوح بإيدينا المواجع
هــــــــا .. قولوا للأحزان لالالا
والفرح قولولوا تعالا ولا خوف ولا حيرة ولا
ولا دمعة عين ولا قلب حزين
هنسيبها لمين مانعيشها سوا

يلا هوا يلا شوق يلا عشق ويلا حب
يلا هوا يلا شوق كله يفرح كله يحب


أيامنا .. عمرنا وحياتنا .. دنيتنا الجميلة
ليه نبيعها .. وليه نضيعها .. ما كفايانا حيرة
هــــــــا .. قولوا للأحزان لالالا
والفرح قولولوا تعالا لا عذاب ولا حيرة ولا
ولا دمعة عين ولا قلب حزين
هنسيبها لمين مانعيشها سوا


يلا هوا يلا شوق يلا عشق ويلا حب
يلا هوا يلا شوق كله يفرح كله يحب

2_ لا لا

للوهم لالا والحزن لالا للهم لالالا
للجاي تعالا ليه إستحالة دا الفرح بيك أولى
دا الفرح حالة والجرح حالة دي دنيا رحالة
دوارة هي حلوة ورنية وبـ 600 حالة


وإياك تعدندها دا المولى رايدها وخليها على الله

صبرك ياقلبي صبرك ياعينى الصبر ع المكتوب
لا نقول تعبنا ولا غلبنا دا كل شيئ محسوب
بكرة الليالي هتيجي تاني والفرح لينا يعود
بس إحنا نرضى قلوبنا ترضى ع العيشة والحالة

وإياك تعدندها دا المولى رايدها وخليها على الله

3_ قلبي .. وروحي .. وعمري

آة كان قلبي وروحي وعمري كان داري وبلادي
آة كان حبي وكان حبيبي كان مش حب عادي
أحلى وأجمل حب أوفى وأطيب قلب
كان ضحكي وبكايا وأرضي وسمايا
وقلبي .. وروحي .. وعمري
وآآآآة .. حبيبي

آة كان قلبي وروحي وعمري كان داري وبلادي
آة كان حبي وكان حبيبي كان مش حب عادي


لازم يادنيا ألف شوكه فى كل ورده
لازم تبيعي وتجرحي ونسكت ونرضى
أحلى ليالي أنا عشتها وياه
أحلى ليالي عاشها القلب معاه
مش ممكن هنساه وإزاي هنسى هواه
دا هيفضل في بالي وعقلي وخيالي
في قلبي .. وروحي .. وعمري
وآآآآة .. حبيبي

آة كان قلبي وروحي وعمري كان داري وبلادي
آة كان حبي وكان حبيبي كان مش حب عادي


حالف يادنيا ويازمن وحياته هوة
ليعيش في روحي ودمي جوة القلب جوة
هفضل فاكر حبي وشوقي ليه
دايماً فاكر أيامي ولياليه
كل مكان روحناه .. كل كلام قولناه
أيامنا الجميلة ليالينا الطويلة
في قلبي .. وروحي .. وعمري
وآآآآة ..........

حـــــبــــــيــــــبـــــي

4_ لا عتاب و ندم

لا عتاب وندم ولا ويل وألم
كان قلبي شريك كانت روحي فى إيديك
هات عيني في عنيك مين الى ظلم .. مين الى ظلم
ولا حب بقى .. ولا شوق ولقى
مشوار مشيناه تحلف بالله
مين الى بناه ومين اللي هدم .. مين اللي هدم

جاي تترجاني والدموع فى عنيك
لسه فاكر تاني إني هرجع ليك
جاي تقولي أنا قلبي شريك
جايلي بعد ماقلبي نسيك
آة ياقلبك .. بعت حبك .. وجاي تبكي عليه
طب ليه عملت كده

لا عتاب وندم ولا ويل وألم
كان قلبي شريك كانت روحي في إيديك
هات عيني في عنيك مين الى ظلم .. مين الى ظلم


كنت فين وأنا دايب كلى شوق وحنين
جاي تقولي حبايب لسه جايلك عين
الحبايب مابيئسوش
حلوة مرة فى يوم ما بعوش
جايلي تاني .. ملهوف عشاني .. محتاجلي تاني
طب ليه عملت كده

5_ أنـــــا لـــــو حبيبك

أنا لو حبيبك .. مكنتش يوم تسيبني
إزاي بتقول نصيبك وهان عليك تيبعني
بتقولي الحنين .. طب فين الحنين
بعد غيابك سنين .. بعد ماقلبك ظالمني


تجرح قلبي أنا .. تأسى عليا أنـــا
قرب ليا شوف فعنيا هتعرف مين أنـــا

انا لو حبيبك .. مكنتش يوم تسيبني
إزاي بتقول نصيبك وهان عليك تيبعني
بتقولى الحنين .. طب فين الحنين
بعد غيابك سنين .. بعد ماقلبك ظالمني


شوف من كام سنة .. ضعت أنتا وأنــا
واللي هيفضل بس ما بينا ذكرى لجرحنا

أنا لو حبيبك .. مكنتش يوم تسيبني
إزاي بتقول نصيبك وهان عليك تيبعني
بتقولي الحنين .. طب فين الحنين
بعد غيابك سنين .. بعد ماقلبك ظالمني

6_ يــاعـنـيــك ياكـلامــك

ياعنيك ياكلامك
ياعنيك ياكلامك .. أختارلك سحر من الأتنين
ياعنيك ياكلامك

ياعنيك ياكلامك
آة منه غرامك
حيرني معاه دوبني وآة من ناره ومن لياليه
لقدرت عليه غلبتني عنيه
وتعبنى كتير وياه

حبيبي ليه حرام دا انا حبيبك
تعالا قلبي مش ممكن يسيبك
لتعيش أسير الأشواق والليالي
تدخل في حيرتك والندم يجيبك

خبيني في عنيك .. قلبي يسلم ليك.. وأرجع وأصدق عنيك تاني

ياعنيك ياكلامك
ياعنيك ياكلامك .. أختارلك سحر من الأتنين
ياعنيك ياكلامك

ياحبيبى
عيش معايا .. مالنا بالأيام
عيش لقلبي .. عيش لحبي
جوة عيني ونام

خبيني في عنيك .. قلبى يسلم ليك.. وأرجع وأصدق عنيك تاني
ياعنيك ياكلامك
ياعنيك ياكلامك .. أختارلك سحر من الأتنين
ياعنيك ياكلامك

7_ أجــمـــل غـــرام

سيبهم يقولوا .. مهما يقولوا .. إيه خدنا منهم غير الكلام
دا انتا اللي ليا .. وحبيب عنيا .. بالدنيا ديا
وأجــمـــل غـــرام

طول عمري أنا أنا أنا
مرساي قلبك وأنت مرسك من عينى
إياك تخاف منهم وأنا بقلبي جمبك
طول غرامي وطول سنيني

وإياك كلامهم يشغلك .. أو كلمة مرة تغيرك
ياحبيبي أنا خايف عليك

سيبهم يقولوا .. مهما يقولوا .. إيه خدنا منهم غير الكلام
دا انتا اللي ليا .. وحبيب عنيا .. بالدنيا ديا
وأجــمـــل غـــرام

ياحبيبي حاسب للكلام يبعد مابينا
ليه تسيب بإيديك هواك
خليك هنا .. جمبي هنا أيامنا جاية
وأرمي كل الخوف وراك

وإياك كلامهم يشغلك .. أو كلمة مرة تغيرك
ياحبيبي أنا خايف عليك

8_ يارب

انا منك .. وأنا ليكي
حياتي وعمري .. في ايديكي
ولا جايز ولا يمكن
بحبك حب .. مش ممكن
حبيبتي شوفي من الآخر
أنا واحد بموووت فيكي

وكلمة بحبك

كلمه بحبك .. من قريب من غريب ومن غيري سمعتيها
كلمه بحبك .. مني أنا من قلبي أنا مني أنا من قلبي أنا بقولها بجد
يابلدي .. يابلدي .. يابلدي مني حسيها

ويـــــــــــــــــارب

كل أتنين ع الحب حبايب .. قربهم وماتبعدهمش
كل جيران وأصحاب وقرايب .. جمعهم ماتفرقهمش
اللي في قلبه عذاب أو جرح طيبهوله
واللي مدقش الهنا والفرح دوقهوله
واللي تعبان في الليالي ليله قصره
واللي شايل هم غيره سعده قدره
واللي سهران الليالي ليله قصره
واللي شايل هم غيره سعده قدره
واللي غريب عن داره
واللي أختار مشواره
حلي يارب مراره
هون غربته
نور سكته
صبر دمعته
ما أنتا حـبيـب الكل

يـــــــــــــــــــــارب


ليست هناك تعليقات:

الاقسام

محمد فؤاد 2010